«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

برگزاری نخستین سوگواره «نوای ارادت» | مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی و روایتگری به‌تأسی از حضرت زینب(س)

  • کد خبر: ۱۷۹۹۰۸
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
برگزاری نخستین سوگواره «نوای ارادت» | مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی و روایتگری به‌تأسی از حضرت زینب(س)
نخستین سوگواره «نوای ارادت» با توجه به شخصیت والای حضرت زینب(س) در روایتگری عاشورا در سطح استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر سوگواره «نوای ارادت» صبح امروز، در جمع خبرنگاران در اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در خصوص این رویداد گفت: با نظر به فرمایش رهبرمعظم انقلاب و نگاه ایشان به شخصیت والای حضرت زینب(س) در بخش روایتگری، نخستین سوگواره «نوای ارادت» با موضوعات مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و روایتگری و با هدف گسترش، شناسایی و تعامل بیشتر با مداحان، چاوش‌خوانان و روایتگران برگزار می‌شود.

شهرام تدین، با اشاره به این مطلب که موضوعات سوگواره «نوای ارادت» در دو بخش کلی و خاص طراحی شده است، اظهارکرد: موضوعات کلی درخصوص شهادت، ولایت‌پذیری، فرهنگ و معارف اسلامی و انقلابی، سیره و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و خانواده شهیدان پیش‌بینی شده است و موضوعات خاص کرامات و سیره عملی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)، منتظران ظهور، عصر انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت و خاطرات جانبازان و آزادگان را دربرمی‌گیرد.

تدین عنوان کرد: ملاک‌های ارزیابی و انتخاب شرکت‌کنندگان در این رقابت انتخاب اشعار و متون ادبی و روایت‌ها مطابق با موضوعات سوگواره، قرائت صحیح اشعار و متون فارسی و ادبی، بهره‌گیری مناسب و اصولی از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی در مداحی، توانایی در سرعت انتقال درجا در پرده‌ها و تحریر به‌جا و همچنین استفاده از لحن مناسب و رعایت خضوع و خشوع و حس معنوی و همگونی نغمات و پرده‌ها، برخورداری از شروع و پایان درست و فرازوفرودهای مناسب، و خلاقیت و نوآوری در اجراست.

وی ضمن اشاره به اینکه بخش‌های مسابقات شرکت‌کنندگان خانم و آقا در سوگواره «نوای ارادت» متفاوت است، بیان کرد: شرکت‌کنندگان آقا می‌توانند در هر سه بخش مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و روایتگری سوگواره بدون محدودیت سنی حضور یابند، ولی خانم‌ها فقط می‌توانند در بخش روایتگری با شرط سنی ۲۲سال به بالا حضور داشته باشند.

برگزاری نخستین سوگواره «نوای ارادت» | مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی و روایتگری به‌تأسی از حضرت زینب (س)

گفتنی است نخستین سوگواره «نوای ارادت» به‌همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و با همکاری مؤسسه «نوای ایرانیان» در سطح استان برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این رقابت ۱۰شهریور ۱۴۰۲ است. علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند عدد۸ را به شماره ۳۰۰۰۵۰۲۷ ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->